КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Роль християнства у формуванні середньовічної філософії
Поява і утвердження християнства в Європі призвели до духовної революції у розвитку європейської цивілізації. Філософська проблематика даного періоду підпорядковувалась вірі, а науковий інтерес - релігії. Звідси її функціональне визначення, яке сформулював у середні віки Фама Аквінський: «Філософія - наймичка богослів’я». Філософські погляди Ø ДУАЛІЗМ - матерія є вічна субстанція із якої Бог створив світ, подібно архітектору і будівельнику. Матерія існувала одночасно з Творцем і ніяк від нього не залежить. Ø ПАНТЕЇЗМ - ототожнюють Бога з навколишнім середовищем, світом, який стає єдиносущим Божеству. Різновидності пантеїзму: → антропоцентризм - обожнювання живих людей (імператорів, полководців, релігійних діячів…); → анимизм - обожнювання духів померлих предків; → фетишизм - обожнювання матеріальних предметів і речей.
Ø ПАТРИСТИКА - визнаний офіційною церквою напрямок у філософії, який розроблявся "батьками церкви" (лат. «pater»-,батько). Аврелій(Августин) Блаженний (354-430) - представник патристики: - філософія поза богослов’ям ніщо; - Бог є сукупність усіх можливих досконалостей; - Бог є вічним та завершенним Буттям; - Бог творить світ із нічого; - Можливості Бога у творінні невичерпні; - Світ перебуває в повній залежності від Бога, але Бог від світу не залежить; - Земне життя – гріховне і тимчасове, це тільки підготовка до вічного "потустороннього" існування; - Бог є гарантом безсмертя та спасіння людства.
Фома (Тома) Аквінський (1225/26-1274) - представник середньовічної схоластикиі основоположник - томізму. Його філософія була спрямована на збереження і зміцнення влади католицької церкви, волю папи, його владу він розглядав як "Божу волю", а самого папу як "намісника" Бога. Його вчення часто характеризують як концепцію «симфонії (співзвучності) розуму та віри», а саме: - існують істини, які можна осягнути природним розумом; - існують істини, які перевищують людські можливості; - існують істини, що їх можуть розуміти як із допомогою розуму, так і з допомогою віри. Отже, «симфонія» передбачає підпорядкування природного розуму істинам. Виходячи з цих міркувань Тома поділяв усі знання і науки на: - теологію об’явлення; - природну теологію; - філософію. У 1879 р. вчення Томи Аквінського проголошено офіційною філософською доктриною Католицької Церкви під назвою «неотомізм». Суттєве значення для подальшого розвитку європейської філософії мала дискусія між реалістами і номіналістами по питанню природи загальних понять. ОСОБЛИВОСТІ ФІЛОСОФІЇ, ТЕОЛОГІЇ ТА РЕЛІГІЇ В СЕРЕДНІ ВІКИ
слід повною мірою використовувати можливості розуму в питаннях богопізнання; найкращим засобом діяльності розуму є логіка.
шлях до Бога лежить через почуття, любов до Бога та самозречення РЕАЛІЗМ(лат. realis - суттєвий, дійсний) - філософський напрям, згідно з яким загальні поняття (універсалії) існують реально як сутності речей. Представники: Ансельм Кентерберійський, Фома Аквінський - вважали, що людина осягає ці сутності в поняттях розуму; пізнання - осягнення розумом сутності. Розкриття її через умоспоглядання. НОМІНАЛІЗМ (лат nomen - ім’я)- філософське вчення, що заперечує онтологічне значення універсалій (загальних понять), стверджуючи, що універсалії існують не в дійсності, а тільки в мисленні. Представники: Вільям Оккам, Жан Вурідан вважали, що речі одиничні, не приховують ніяких універсалій. Загальні поняття є тільки назвами одиничного, вони - творіння розуму; пізнання є чуттєвим пізнанням одиничних речей.
Основні риси філософії Середньовіччя Ø По рівню розвитку філософії, культури вона була кроком назад у порівнянні з античністю; Ø В межах середньовічного християнського філософствування поступово відбувалося нагромадження знань та ідей які сприяли виникненню сучасної цивілізації, науки і освіти; Ø Виникнення християнства, яке мало домінуючий вплив на духовне життя усіх європейських країн;
Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 6058; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |