КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Причини виникнення наукового релігієзнавства
Окрім етнографічних досліджень, здійснюваних часто місіонерами, певну роль у становленні сучасного релігієзнавства відіграв інтерес до вивчення східних культур та мов, передусім санскриту. Так, англійський вчений Вільям Джонс (1746-1794) порівнював санскрит із класичними європейськими мовами. Він виявив їхню схожість і прийшов до висновку, що вони належать до однієї мовної сім’ї. Відповідно дослідники почали шукати спільні риси в давніх індійській, грецькій та римській культурах, зокрема міфологіях.
Продовжувачем В.Джонса був німецький санскритолог Франц Бопп (1791-1867). Він створив першу порівняльну граматику індоєвропейських мов, в якій давався матеріал і для порівняльної міфології. У Франції в першій половині ХІХ ст. найбільш авторитетним дослідником у галузі сходознавства виступав Ежен Бюрнуф (1801-1852), який став відомий перекладами давньоіндійських текстів, дослідженнями з палійської та зендської мов, індійської та іранської міфологій.
Похід Наполеона до Єгипту стимулював зростання інтересу до давньоєгипетської культури, в т.ч. й до давньоєгипетських вірувань. Результатом цих зацікавлень стала розшифровка давньоєгипетських ієрогліфів, здійснена в 1822р. Жаном Франсуа Шампольйоном (1790-1832). Розшифровка ієрогліфів відкрила широкі можливості для вивчення давньоєгипетської релігії, а також для перевірки деяких фактів, викладених у Біблії. Помітний вплив на розвиток бібліїстики, а відтак і релігієзнавства, справили дослідження в Месопотамії, розшифровка клинописної писемності. Вони дали змогу ознайомитися з стародавніми культурами народів Месопотамії. Це дало змогу по-новому глянути на біблійні тексти й простежити їхній органічний зв’язок із найдавнішими релігійно-міфологічними пластами.
У кінці ХУІІІ ст. у Франції була здійснена спроба в систематичній формі викласти теорії походження та розвитку релігії. Це спробували зробити публіцист Буажіре Вольней (1757-1820) та вчений Шарль Дюпюї (1742-1809). Вони, як і їхні попередники-просвітники. Вважали, що релігія виникла в результаті безсилля людини перед стихійними силами природи. Але з цього вони виводили й намагалися підтвердити історичними фактами концепцію розвитку астрально-міфологічного світогляду. В своїй великій роботі “Походження всіх культів” Шарль Дюпюї намагався довести, що всі боги давніх релігій, міфічні та епічні герої були відображенням сонця, місяця та інших небесних явищ. “Культ природи, - писав він, - був первісною та універсальною релігією і в Старому, й Новому світі”. До числа астрально-міфологічних образів Ш.Дюпюї відносив і образ Ісуса Христа.
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 434; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |