КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Еволюціоністська школа в релігієзнавстві та її опоненти
Ставлення ніцшеанства до релігії Марксизм про релігію. Антропологічний” підхід до релігійних проблем Людвіга Фейєрбаха.
Велика увага питанням релігії приділялася в творах одного із останніх представників німецької класичної філософії Людвіга Фейєрбаха (1804-1872). Зокрема, цим питанням він присвятив твори “Сутність християнства” (1841), “Лекції про сутність релігії” (1851). Розглядав релігію та теологію як продукти самовідчуження людської сутності, які компенсують втрачену єдність людини з людиною, я і ти, індивідууму й роду. Бачив основу релігії в почутті залежності людей від непідвласних їй волі сил. Фейєрбах розуміє релігію як спотворене фантастичне усвідомлення і компенсація цієї залежності. Л.Фейєрбах звертав особливу увагу на роль почуттів, емоцій у виникненні релігії. Аналізуючи історію релігії, він поділив їх на природні та духовні. Перші були притаманні для першопочаткового періоду розвитку людства й являли собою культ явищ природи. Основу цих релігій становило почуття залежності людини від природи. Духовні же (монотеїстичні) релігії відображають духовні якості людини. У них відображається залежність людини від соціальних сил. Бог, з точки зору Л.Фейєрбаха, це об’єктивована абстракція, яка існує в голові людини. І якщо в природних релігіях люди відривали від природи про її якості і об’єктували їх, обожнювали її сили, то в духовних релігіях вони обоготворювали свою сутність як сутність людського роду взагалі. Найбільш загальними властивостями людського роду є розум, безсмертя, могутність, благо, які мислено відділялися від нього і силою уяви перетворювалися в самостійну істоту – Бога. Отже, чуттєва сутність людини, що шукає шляхи до щастя й не знаходить їх, відчужується від людини. Внутрішній світ її розколюється, роздвоюється. Людина абсолютизується й протиставляється собі як щось чуже свою сутність. Л.Фейєрбах відкидав традиційну релігію й намагався сконструювати релігію без бога, релігію любові до людини.
Марксизм. Релігія – фантастичне відображення зовнішніх сил, які панують над людиною. Природні сили і соціальні сили. Фейєрбахівські природні й духовні релігії.
Ф.Ніцше (1844-1900). “Так говорив Заратустра”, “Антихристиянин”. Християнська етика не дає людині повнокровно жити, культивує його безсилля та слабість, послаблює інстинкт самозбереження. Воно шкідливіше будь-якого недоліку.
1. Особливості еволюціонізму як напрямку в релігієзнавстві. 2. Анімістична теорія Е.Тайлора (Тейлора). 3. Теорія первісного монотеїзму. 4. Преанімістичні теорії.
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 443; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |