Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

ТЕМА 10. «РЕАЛЬНА ЕСТЕТИКА» Е. СУРІО




Дослідження

Джерела

Теми рефератів

План семінарського заняття

· «Метапоетика» Г. Башляра та філософія літератури ХХ ст.

· Психоаналіз versus контр-психоаналіз як методи дослідження художньої творчості

· Теорія уяви Г. Башляра

· Філософія образу Г. Башляра

· Естетика «стихій» Г. Башляра

 

· Концепція «матеріальної уяви» Г. Башляра

· «Закон поетичної експресії» Г. Башляра

· Поезія французьких символістів в інтерпретації Г. Башляра

· «Сюрреалізм» А. Бретона та «Сюрраціоналізм» Г. Башляра: спільне й відмінне

· Мистецтво як «оніричний досвід»

 

Література

1. Башляр Г. Введение в библию Марка Шагала // Башляр Г. Новый рационализм. – М.: Прогресс, 1987. – С. 354–368.

2. Башляр Г. Вода и грезы: Опыт о воображении материи. – М.: Изд-во гуманитарной литературы, 1998. – 268 с.

3. Башляр Г. Грезы о воздухе: Опыт о воображении движения. – М.: Изд-во гуманитарной литературы, 1999. – 344 с.

4. Башляр Г. Земля и грезы воли. – М.: Изд-во гуманитарной литературы, 2000. – 383 с.

5. Башляр Г. Земля и грезы о покое. – М.: Изд-во гуманитарной литературы, 2001. – 319 с.

6. Башляр Г. Избранное. Поэтика пространства. – М.: РОССПЭН, 2004. – 376 с.

7. Башляр Г. Интуиция мгновения. – М.: Изд-во гуманитарной литературы, 2009. – 224 с.

8. Башляр М. Мгновение поэтическое и мгновение метафизическое // Башляр Г. Новый рационализм. – М.: Прогресс, 1987. – С. 347–353.

9. Башляр Г. Психоанализ огня. – М.: Изд-во гуманитарной литературы, 1993. – 176 с.

1. Балашова Т. Научно-поэтическая революция Г. Башляра // Вопросы философии. – 1972. – № 9. – С. 140–147.

2. Большаков В. Искушение стихиями // Башляр Г. Вода и грезы: Опыт о воображении материи. – М.: Издательство гуманитарной литературы, 1998. – С. 6–15.

3. Илиева Л. Гастон Башляр: особенности феноменологического и психоаналитического подходов к исследованию художественного творчества // Вестник Моск. ун-та. – Серия 7. Философия. – 1998. – № 2. – С. 56–66.

4. Зыков М. О природе поэтического образа в эстетике Г. Башляра // Вопросы истории и теории эстетики. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1975. – С. 154–161.

5. Зыков М. Проблема художественного творчества в эстетике Г. Башляра // Проблемы художественного творчества: критический анализ. Сб. статей. – М.: Наука, 1975. – С. 207–236.

6. Осєтрова О. Трансцендентальний символ вогню як підґрунтя «Поетики вогню» Г. Башляра // Грані. – 2011. – № 2. – С. 50–53.

7. Павлова О. Досвід «онірічної реальності» та «гри уяви» у метапоетичній концепції Г. Башляра // Вісник Київ. нац. тех. ун-ту «Київ. політех. ін-т». – Серія. Філософія. Психологія. Педагогіка. – 2004. – № 1. – С. 51–60.

8. Соколова Л. Диалог философии науки и искусства в творчестве Г. Башляра // Диалог в философии. Традиции и современность: Сбор. науч. ст. / Под ред. М. Корнеева. – СПб.: Изд-во СПб. ГУ, 1995. – С. 108–114.

9. Тюкина С. О понятии «поэтическая онтология» // Вестник Моск. ун-та. – Серия 7. Философия. – 2002. – № 6. – С. 85–98.

10. Филиппов Л. Проблема воображения в работах Г. Башляра // Вопросы философии. – 1972. – № 3. – С. 156–164.

 

Зміст лекційної частини

Етьєн Суріо (1892–1979) – видатний мислитель, філософ, естетик. Головна тематика його робіт. «Майбутнє естетики» (1929). «Мистецтво та істина» (1930). «Естетика і мистецтво» (1931). «Мистецтво і філософія» (1954). «Категорії естетики» (1960). «Поетична дія» (1978). «Тотальне мистецтво» (1979).

Програма «реальної естетики» Е. Суріо. Естетика як «позитивна наука». Проблема обґрунтування предмета і методу естетичного дослідження. Полеміка з «експериментальною естетикою» Г. Фехнера. Полеміка з теорією «вчувствовання» (Einfuhlung) Т. Ліппса. Формально-логічний вимір концепції Е. Суріо.

Естетика як «наука про художні форми». Типологія «художніх форм» і специфіка їх аналізу. «Ідеально-математична» форма («Піфагорійська естетика»). «Природнича» форма («Скеологічна естетика»). «Мінлива» форма («Динамічна естетика»). «Перцептивна» форма («Психологічна естетика»). Сутність і структура художніх форм. Естетичні ознаки художніх форм.

Твір мистецтва як «науковий факт». Проблема об’єктивного опису твору мистецтва. Естетична категорія як «дискурсивний інструмент». Естетичні категорії та їх систематика (за Е. Суріо). Агогічні, історико-стилістичні та нормативні категорії.

Мистецтво і його «феноменальні» атрибути: стиль, мова, конвенція. Стиль як «засіб конденсації мистецького досвіду». Нова класифікація стилів мистецтва. Принцип диференціації стилів. Мова стилю. Стильові знаки. «Формула краси».

Мистецтво і творчість. Мистецтво як «акт створення світу». Теургічна і аффірмативна природа мистецтва. Поняття «instauration» в концепції Е. Суріо.

Автор і твір. Проблема ставлення автора до твору. Автор як «Нарцис» (закоханий у себе). Автор як «Пігмаліон» (закоханий у твір). Твір як «психічний об’єкт» («psyche object»). Інтенційний, перцептивний та емоційний зв’язок між автором та твором.

«Реальна естетика» Е. Суріо очима дослідників. Л. Вітрі Мобре: «Космологічне мислення Е. Суріо» (1974). Внесок Е. Суріо в розвиток сучасної теорії мистецтва. Е. Суріо та його школа (Р. Байе, Т. Жоль).

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 373; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.