КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Варіант 12. У широковідомій праці «Поетичний і філософський рух Німеччини 1770–1880-х рр.» В
Варіант 11 Варіант 10 Варіант 9 У широковідомій праці «Поетичний і філософський рух Німеччини 1770–1880-х рр.» В. Дільтей стверджує, що філософія – це «естетика інтелекту», оскільки кожна теорія або система містить в собі ідею цілісності, краси та досконалості. Аргументуючи цю думку, Дільтей доводить, що філософські системи Ф. В. Шеллінга, Г. Гегеля та Ф. Шлєєрмахера є логічною обробкою естетичного досвіду Г. Лессінга, Ф. Шиллера та І. В. Гете. Чи можна погодитися з думкою В. Дільтея? Проаналізуйте аргументи В. Дільтея та висловіть власну позицію. Розглядаючи будь-яку картину або фотографію, людина завжди помічає певну дистанцію між реальним предметом і його зображенням. Аналізуючи специфіку цієї дистанції, М. Гартман стверджує, що сприйняття твору мистецтва визначається двома протилежними установками. З одного боку, глядач знає, що життя, зображене у творі, є образом дійсності. З іншого боку, глядач розуміє, що твір мистецтва є особливою реальністю. Як в концепції М. Гартмана ці дві установки пов’язані між собою? Чому «образ дійсності» (в першому випадку) та сама «дійсність» (в другому випадку) є чимось тотожним і водночас іншим? Аналізуючи виконавські види мистецтва (музику, хореографію, театр), М. Гартман ставить два питання: про «ідентичність твору мистецтва» і про «со-авторство» виконавця. Наприклад, «чи є музичний твір, який подано у різних інтерпретаціях, тим самим твором?». Або «чи є музикант-виконавець, який акцентує у творі те, що імпонує власне йому, тобто відкриває у творі свій особистий вимір, со-автором композитора»? Як ці питання вирішує М. Гартман? Як на них відповіли би ви? Досліджуючи зв’язок між художником і реципієнтом, М. Гартман пропонує таку схему: досвід → переживання → естетичний вплив → співпереживання. По-перше, основою художнього твору є власний досвід митця. По-друге, умовою глибокого сприйняття художнього твору є подібність «душевної конституції» митця та реципієнта. По-третє, мета твору – викликати конкретну естетичну реакцію: подив, захоплення, враження. По-четверте, емоційний та інтелектуальний відгук реципієнта (роздум про зміст твору, інтенцію автора, особливості художньої форми твору). Ця схема, на думку М. Гартмана, показує, що саме твір є «точкою напруження», яка вимірює силу контакту між художником та реципієнтом. Чи поділяєте ви позицію М. Гартмана? Як мислитель пояснює те, що іноді твір залишається не зрозумілим? Що є ключем до сприйняття твору – розуміння себе чи автора? Чи можна сказати, що естетичний зв’язок між автором і реципієнтом – це і є «співпереживання» (Mitterleben)?
Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 318; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |