КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Варіант 7. У статті «Мистецтво і простір» М
Варіант 6 Варіант 5 Варіант 4 Варіант 3 У статті «Мистецтво і простір» М. Гайдеггер стверджує, що «скульптура – найбільш яскравий вид мистецтва, який залучає до власної гри фізичний простір». Скульптурний образ – це та сфера, де простір виступає як художній першофеномен. «Якщо мистецтво є творінням істини в дійсності та якщо істина є висвітленням буття, то чи не повинен у творі пластичного мистецтва стати також істинним простір, який складає сутність цього мистецтва?» Чи поділяєте ви позицію М. Гайдеггера? В чому своєрідність скульптурного або архітектурного бачення простору? Обґрунтуйте власну думку. В роботі «Герменевтика та естетика» Г. Гадамер говорить, що герменевтика в широкому сенсі є також наукою про розуміння прекрасного. Оскільки мистецтво – це художня спроба людини зрозуміти саму себе, то завданням герменевтики є не тільки «історична реконструкція світу», де вперше розгортає себе твір мистецтва, але й висвітлення того, що можна назвати «довіреною інтимністю» творів мистецтва. Як саме здійснюється герменевтичне дослідження творів мистецтва? Чому цей аналіз не обмежується твором і прагне зрозуміти душу автора? Що конкретно репрезентує «герменевтичне відкриття»? У праці «Актуальність прекрасного» Г. Гадамер пише, що справжній твір мистецтва є по суті транс-історичним. З одного боку, твір мистецтва належить власній добі; а з іншого – твір ніби трансцендує історичний простір і стає близьким людині іншої доби, скажімо, нашому сучасникові. З чим це пов’язано? Чому, незважаючи на обставини свого походження, твір мистецтва відкривається назустріч майбутньому, виходить за межі історії та починає жити у позачасовому? У статтях «Філософія та література» і «Філософія та поезія» Г. Гадамер прагне знайти спільне і відмінне між філософією та літературою. Спільним для них є те, що вони використовують ресурси мови; але це використання принципово різниться. Література використовує образи та метафори; філософія – поняття та логічні конструкції. Проте філософія та література мають одну мету – розкрити буття людини. Тому межа між ними завжди тонка. Вона є результатом інтерпретації. Чи згодні ви з думкою Г. Гадамера? Якщо так, то які його аргументи ви поділяєте; якщо ні, то які аргументи ви можете навести на власну користь? Порівнюючи «уяву» і «сприйняття», Ж. П. Сартр стверджує, що вони є антиподами. Оскільки головною функцією уяви є дистанціювання від матеріального світу, тобто «дереалізація дійсності», то уява виключає будь-яке сприйняття. М. Дюфренн, навпаки, наполягає на тому, що вони є корелятивними. Хоча уява віддаляє нас від матеріального світу, вона також створює інший світ – світ фантазії, емоції і почуття. Отже, уява не стільки виключає, скільки стимулює наше сприйняття. Яка з цих позицій вам імпонує? Аргументуйте свою думку.
Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 277; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |