Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Приведення матричної гри до задачі лінійного програмування




Рішення гри m ´ n у загальному випадку може бути зведене до розв’язання задачі лінійного програмування. Нехай гра m ´ n задана платіжною матрицею (табл. 7.1). Необхідно визначити оптимальні стратегії і , де – ймовірності застосування відповідних чистих стратегій ; , .

Будемо вважати, що ціна гри ; цього завжди можна досягти, зробив-ши всі елементи (див. зауваження 7.1).

Якщо гравець A застосовує змішану стратегію проти будь-якої чистої стратегії гравця B, то він одержує середній виграш (математичне очікування виграшу) .

Усі середні виграші aj не менше ціни гри v, тому маємо систему нерівностей:

(7.1)

Кожну з нерівностей поділимо на число і введемо нові змінні: . Тоді система (7.1) матиме вид:

де тому що і .

Мета гравця A – максимізувати свій гарантований виграш, тобто ціну гри v.

Поділивши на рівність , маємо . Максимізація ціни гри v еквівалентна мінімізації величини , тому задача може бути сформульована наступним чином.

Дано: (7.2)
Знайти такий план , при якому

Це задача лінійного програмування. Розв’язуючи задачу (7.2), отримаємо оптимальне рішення і оптимальну стратегію .

Оптимальна стратегія забезпечує гравцю B середній програш, не більший, ніж ціна гри v за будь-якої стратегії гравця A. Тому змінні задовольняють нерівностям

Якщо позначити , то одержимо систему нерівностей:

де тому що і .

Мета гравця B – мінімізувати свій гарантований програш, тобто ціну гри v.

Поділивши на рівність , маємо . Мінімізація ціни гри v еквівалентна максимізації величини , тому задача може бути сформульована наступним чином.

Дано: (7.3)
Знайти такий план , при якому

Розв’язок задачі лінійного програмування (7.3) визначає оптимальну стратегію гравця B. При цьому ціна гри

.

Задачі (7.2) і (7.3) є взаємно-подвійними задачами лінійного програмування. При визначенні оптимальних стратегій у конкретних задачах варто обрати ту із взаємно-подвійних задач, розв’язання якої легше, а рішення іншої задачі знайти за допомогою теорем подвійності.

 

Задача 7.3. Підприємство може випускати три види продукції (A 1, A 2, A 3), одержуючи при цьому прибуток, який залежить від попиту, що може бути в одному з чотирьох станів (B 1, B 2, B 3, B 4). Дано матрицю (табл. 7.3), її елементи aij характеризують прибуток, що одержить підприємство при випуску одиниці i- ї продукції за j -м станом попиту. Визначити оптимальні пропорції у випуску продукції за умови максимізації середнього гарантованого прибутку.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-06; Просмотров: 525; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.