КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Антисцієнтизм
Прагн осмислення ролі несвідомого. Психоаналіз. З. Фрейд. Проблеми неврозів. Реальне і необх явище з т.з. самоаналізу. Поняття: Несвідоме: інд та колективне. - страх; - інстинкти; - сублімація; - теорія комплексів; - архетип; - соц характер. Етапи розвитку: 1.- Фрейдизм. 2.- Аналіт психологія К.Юнга. Вплив на ідеологію фашизму. 3.- Неофрейдизм (Адлер, Райх, Маркузе – критикував структуралізм за намал проблеми людини). 4.- Гуманістичний психоаналіз (Е. Фромм) – на стику психіки, марксизму і ідеалізму. Головна проблема – усвідомлення несвідомого, вивчення його змістових характеристик “там де було воно, повинно стати я ”. Структура психіки. Воно------Я-------Над-я
Людина функціонує по довільно вибраній програмі отримання найбільшого задоволення. В осн дослідження – антична міфологія. Найважл інстинкт – сексуальний, осн принцип – комплекс. У Фрейда “нещасне я” Неврози – рез-тат розвитку і існ людини в суп-ві. 2. Принципи, якими керується людина: - задоволення; - реальність – існ в суп-ві. Їх боротьба сприяє корекції людськ поведінки, але незавжди сприяє виріш глибинних манер, які виникли в людській психіці. Незадоволення витісн в сферу підсвід нефоз – лікув за допомогою згадування. Аналіз обмовок, описів, сновидень і їх тлумачення, переведення несвід на рівень усвідомленого. 2. - осн інстинкти: 1.- Ерос – життя. Лібідо – кохання, дружба. 2.- Танатос – страх смерті. Типи особистостей: 1 Витіснений тип – людина виводить свої інстинкти в соц, р- ть, не прийнятну, змінюючи їх. (напр. інстинкт убивства – полководці). 2 Сублімований тип – субл – раціоналізація невід, оволод бажаннями реалій через соц позитивну і морально прийнятну д-ть. Вплив ідей Платона (Ерос). Але у П. світ ідей впливає на світ речей, а у Фрейда – навпаки (посвячення). Шелер – “гра на пониження”. Біологізаторська позиція. Перевага біол. над соціальним. Релігія, мист-во, культура, … виникають в рез-ті сублімації, тоді як невроз – це пробл сублімації. Ідея про невдоволення культурою – розх між нормами, які сповідуються і тим як вони реалізуються. Позит. Ідеї: 1. Прагнення співвіднести філос розгляд людини з її психол вивченням. 2. Досл проблеми несвідомого як загально культ проблеми. 3. Розвиток проблеми творчості, ролі митця в худ творчості. Досл була позиц: - відображення; - втілення божественних ідей; - ремісник. Започаткував дослідження творчої біографії митців, їх долі, які потім виразились у їх творчості. Недоліки: 1.- Свідоме розгл як другорядне по відношенню до несвідомого – раціоналісти. 2.- Послідовники – за абсолютизацію ролі сексуального інстинкту. 3.- Неістор підхід до аналізу соц і культ процесів. К. Юнг розр аналітичний психоаналіз. Відм: розробляє колективне несвідоме як заг-людський досвід, характ для всіх рас і народів. Архетип – прообраз або первісний тип, як вроджені псих структури, що знах в глибинах колект несвідомого і скл. основу загальнолюдськ символіки. А. прояви на поверхні свідомості, в формі, уявлень, символів, міфів, літ творів. А. мають характер наперед визначеності (повторюють філогенез в ситогенезі). Аналізує не інстинкти, а форми (типові способи) А. Юнга нераціональні, вони протистоять свідомості, їх не можна, осмислити дискурсивно, сприймаються інтуїтивно, але при цьому завд. а.п. – описувати і тлумачити архетипи для полегшення процесів індивідуації людини. Індивідуації – розвиток шляхом асиміляції свідомістю змісту особистого і колективного несвідомого. Зверн до первісних культур, в т.ч. і сх.. Архетип: Світове дерево з 7 координатами Мандала Образ мудреця. Теорія структури особистості. Структура особистості: - я - індивідуальне несвідоме - колективне - первісна (як маска) - Аніма (жін начало) - Анімус (чол. Начало) Тіне (найперша сторона свідомості) - САМІСТЬ (центр, тотальність, центр само визнач людини).
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 436; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |