Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Реалізм у художній культурі




У широкому змісті реалізм, що представляє собою основну тенденцію, своєрідний естетичний "стрижень" художньої культури людства, існував і продовжує існувати в мистецтві й літературі із глибокої стародавності. У вузькім розумінні, як творчий метод, він став ототожнюватися або з епохою Відродження (XIV – XVI вв.), або з XVIII в., коли говорять про так званий просвітницький реалізм.

Найбільш повне розкриття специфічних рис цього методу звичайно зв'язують із критичним реалізмом XIX сторіччя, пародією на який став міфічний "соцреалізм". А соціально-історичний або критичний реалізм XIX в. був спадкоємцем кращих традицій попередніх етапів розвитку реалістичного мистецтва: реалізму Відродження й реалізму Освіти. Але в джерелах він зв'язаний також з революційним романтизмом. З останнім реалізм зближає заперечення нелюдських буржуазних порядків, спрямованість до духовного миру людини.

Найважливішою фігурою європейського художнього реалізму є Густав Курбе. Париж довідався про існування молодого художника в 1844 г., коли Курбе виставив у Салоні "Автопортрет із чорним собакою" (1842 г.). На картині гарний юнак з довгими волоссями, він мрійливо дивиться на глядача. У нього за спиною скелястий пейзаж рідного краю, поруч більший собака із шовковистою чорною вовною. В 400х рр. художник познайомився з поетом Шарлем Бодлером, барбизонцами, відомими критиками. Спілкування із цими людьми привернуло увагу Курбе до проблем сучасності.

У Салон 1850 г. Курбе запропонував дві картини: "Дробильники каменів" (1849 г.) і "Похорон в Орнане" (1849 – 1850 рр.). На першій з них художник зобразив двох робітників, молоді й стар, що розколюють камені на дорозі. Молодий робітник повний сил, але в його позі немає впевненості й надії. Ще більш сумовитий і приречений вид у старого. Коричнюватий тон картини підсилює безрадісний настрій. Картина не збереглася, вона була загублена під час Другої світової війни. "Похорон в Орнане" — величезне полотно площею двадцять один квадратний метр, на якім Курбе розташував близько п'ятдесяти фігур у натуральну величину. Картина мала складний програмний зміст: помер дід художника (тому в композиції присутня автопортрет майстра) — сучасник Великої французької революції. Його друг коштує в могили в костюмі кінця XVIII в. і як би вопрошает: яке покоління йде нам на зміну? Через п'ять років кілька робіт Курбе не прийняли на Всесвітню виставку. Тоді скривджений художник звів на власні гроші павільйон, назвавши його "Павільйоном реалізму", і виставив у ньому сорок добутків, головним серед яких було полотно "Майстерня художника" (1855 г.). Картина "Майстерня художника" мала розгорнуту назву "Майстерня художника, або Реальна алегорія, що характеризує семирічний період моєму художньому життя". У центрі великого полотна — сам Курбе пейзаж, що пише. У нього за спиною — оголена модель — символ життєстверджуючої творчої енергії. Праворуч — друзі художника, у тому числі поет Шарль Бодлер, ліворуч — соціальні алегорії. Картина написана в теплі коричнювате жовтих тонах. Вона стала одним із кращих добутків майстра.

В 600х рр. Курбе усе сильніше залучали пейзажі й натюрморт. У них майстер знаходив правду й природність, що відповідали його творчим пошукам.

Популярність Курбе як борця за нове мистецтво зробила художника активним учасником революції 1870 г., а потім Паризької Комуни (він був головою Комісії художників по охороні пам'ятників мистецтва). Коли Комуна пала, його присудили до шести місяцям тюремного ув'язнення.

Побоюючись подальших переслідувань, в 1873 г. Курбе виїхав у Швейцарію. У маленькім містечку Турде Пейльц він зняв старий порожній готель, на другому поверсі якої влаштував майстерню. Тут пройшли останні роки життя художника.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 758; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.